• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71620
+
-

قصه‌گویان خراسان رضوی دارای گواهی تخصصی می‌شوند

در استان
قصه‌گویان خراسان رضوی دارای گواهی تخصصی می‌شوند

رئیس انجمن قصه‌گویی خراسان رضوی گفت: با ساز و کارهای در نظر گرفته شده، قصه‌گویان خراسان رضوی دارای گواهی تخصصی می‌شوند. به گزارش تسنیم «سارا امیدوار» اظهار کرد: در سال‌های اخیر فعالیت در بخش قصه‌گویی افزایش یافته و به مراکز خیریه، بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی نیز رسیده است. باید به دستور ستاد مرکزی قصه‌گویی در هر استان یک جشنواره تشکیل شود و نسبت به سازماندهی قصه‌گویی اقدام شود. وی ادامه داد: باید کارگروه‌هایی برای نظارت بر بحث قصه‌گویی فعال باشند، در حال حاضر قصه‌گویی مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است. ما نیز با فعالیت در این زمینه قصد داریم به قصه‌گوها مدرک ارائه کنیم تا به صورت رسمی فعالیت داشته باشند. 

این مسئول تصریح کرد: باید هر فردی برای فعالیت در بخش قصه‌گویی گواهی داشته باشد. از این کار استقبال شده و افراد بسیاری برای اخذ گواهی اقدام کردند. در حال حاضر 3 هزار خادمیار در مشهد حضور دارند و در حاشیه شهر و روستاها در حال فعالیت هستند که قصه‌گویی و آموزش نیز جزو خدمات آنهاست. امیدوار اظهار کرد: این افراد در مراکز و اماکن مختلفی نظیر مدارس فعالیت می‌کنند. باید اقدامات به صورت منسجم و مستمر انجام شود تا افراد بیشتری جذب این کار شوند. فعالیت‌ها در بخش قصه‌گویی افزایش یافته و از این پس تعداد افراد قصه‌گو افزایش می‌یابد. 

رئیس انجمن قصه‌گویی خراسان رضوی بیان کرد: برخی از افراد در بخش قصه‌گویی فعالیت دارند اما اطلاعات کافی در مورد قصه‌گویی ندارند، این افراد تنها قصه‌خوانی می‌کنند و سررشته‌ای در قصه‌گویی ندارند، باید فعالیت‌ آنها به صورت حرفه‌ای باشد. این مسئول گفت: پایه امور مبلغان قصه‌گویی است و آنها نیز باید قصه‌گویی را یاد بگیرند، اما در حال حاضر مبلغان به صورت حرفه‌ای در زمینه قصه‌گویی فعالیت ندارند. در حال حاضر افراد حرفه‌ای پای کار آمدند و در حال آموزش در بخش قصه‌گویی هستند. به زودی گام‌های موثری در این زمینه برمی‌داریم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید